Rodinný poklad


Konečně jsem zpět a fit tak akorát na to, dám si pořádnou dávku česneku a něco dobrého k jídlu. Vzpomněla jsem si na starý rodinný recept, který jsem nejedla ani nepamatuju, takže jsem se musela spoléhat na zaručené tipy a ještě víc na variace z Internetu. V každém případě to bylo poživatelné a pořád žiju, takže jsem asi nic nepokazila.


POTŘEBUJEME: 350 g zelených fazolových lusků, 1-2 velké stroužky česneku, 2 lžíce octa, 4 lžíce oleje, 1 lžičku cukru (není nutný), pepř a sůl podle chuti

POSTUP: Pokud nemáme fazolky nakrájené, nakrájíme je na menší kousky a krátce podusíme v mírně osolené vodě. Zatím si připravíme zálivku z oleje, octa, pepře, cukru a jemně nasekaného česneku.  Ještě teplé pečlivě promícháme a na horké plotně necháme dojít.

SERVÍROVÁNÍ: Teplé i studené, jako příloha i hlavní chod. Studené je chutnější a chutě jsou vyváženější.

TIPY: Místo octa lze použít citron.  Octem není potřeba šetřit, dávkovala bych v poměru 3 lžíce octa a 2 lžíce oleje.


Komentáře

Oblíbené příspěvky