Challenge: Knihy v mých myšlenkách

Trochu jsme brouzdala po netu a narazila jsem na blog Knižní nekonečno, kde před několika lety probíhal projekt Knihy v mých myšlenkách. Jenomže už se do něj nejde zapojit a já Anet nechtěla koncept vyloženě ukrást. Nakonec jsme se dohodly, že tuhle challenge zkusím trochu oživit tady, ale dovolila jsem si ji trochu upravit.


O co jde?
Není nic snazšího, než když dočtete nějakou knihu, odpovědět na šest otázek o příběhu a ještě se nad dílem trochu zamyslet, než ho uložíte do knihovny. Přijde mi to mnohem lepší, než si psát školou zavánějící čtenářský deník. Teoreticky byste si mohli na otázky odpovědět sami pro sebe, ale to by nebyla zas taková zábava – cílem je dát ostatním knihomolům tipy na zajímavé čtení.
Není nijak omezeno, kolik knih musíte přečíst, nebo jak často o nich psát. Challenge probíhá do 6. února 2019.

Jaké jsou otázky?
1)      Proč jsem si vybral/a zrovna tuhle knihu?
2)      Definujte knihu dvěma slovy (přídavné a podstatné jméno).
3)      Definujte knihu jedním slovem (sloveso, nebo příslovce).
4)      S jako postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo nechtěl/a být? A proč?
5)      Najděte v knize aspoň jedno pozitivum (i když byla opravdu hodně špatná).
6)      A teď jedno negativum. Co vám v knize vadilo nejvíc?

Ne u všech knih jde odpovědět na všechny otázky, jednu proto podle svého uvážení můžete vynechat.

Jak mají odpovědi vypadat?
Tady je vzor:

Ondřej S. Nečas: Čarodějův odkaz
1)      Proč jsem si vybral/a zrovna tuhle knihu?
Zaujala mě už svojí obálkou a dlouho jsme přemýšlela, jestli si ji mám pořídit, nebo ne. Až jsem ji nakonec dostala jako dárek k Vánocům. No jo, zvědavost je všemocná…
2)      Definujte knihu dvěma slovy (přídavné a podstatné jméno).
Nová šance
3)      Definujte knihu jedním slovem (sloveso, nebo příslovce).
objevovat
4)      S jako postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo nechtěl/a být? A proč?
Jednoznačně Kočkou.  Sice s ní nemám moc společného, ale líbí se mi její přístup k životu.
5)      Najděte v knize aspoň jedno pozitivum (i když byla opravdu hodně špatná).
Neskutečně dobře se četla. Na první pohled bylo vidět, že ji Nečas psal s radostí a ne proto, že by musel splnit nějaké požadavky.
6)      A teď jedno negativum. Co vám v knize vadilo nejvíc?
Místy mi přišla až příliš pohádková, čekala jsem trochu temnější děj, kterého jsem se v malých dávkách občas dočkala.

Jestli jste četli stejnou knihu jako já, vzor nekopírujte.  Určitě si o knize myslíte něco úplně jiného…

Jak se myšlenky dostanou k ostatním?
1)      Jestli máte vlastní blog, nebo YT kanál, pošlete mi odkaz na kategorii, ve které budete myšlenky zveřejňovat. Vložím ho sem p od článek spolu s vaším jménem/nickem.
2)      Jestli blog ani YT kanál nemáte, ale chcete se zúčastnit, napište mi mail a já vám založím článek s vaším jménem, kam budu postupně přidávat vaše knižní myšlenky.

Jak má vypadat přihlašovací mail?
Do předmětu uvaďte: KvMM a vaše jméno/nick, pod kterým chcete vystupovat.
Do těla vložte název vašeho blogu a odkaz na sekci (když se bude jmenovat KvMM, jedině dobře).  Pokud blog nemáte, napište do zprávy přímo odpovědi na otázky (6 očíslovaných odstavců + název knihy a jméno autora).
Pozor! Pokud se v hodnocení objeví vulgarismy, nezveřejním ho!
Piště na mail: netradicne.tradicni@centrum.cz



Komentáře

Oblíbené příspěvky